Jmenuji se Lukáš (Luky), tento blog je můj a mojí ségry Veroniky (Unka). Chodíme bez bot v ponožkách ve škole i venku protože se nám to líbí a je nám to příjemné. Ve škole ségra od 6, já od 7 třídy ZŠ denně, potom i na střední. Já už jsem ze školy vyšel a chodím do zaměstnání kde musím mít obuv, ale v ponožkách chodím občas venku, ségra ještě chodí na střední, ale venku také občas v ponožkách chodí. Protože víme že je více liddí s touto zálibou a protože byl zrušen Clarisy blog který byl na stejné téma a který pro nás byl trochu vzorem, rozhodli jsme se udělat něco podobného a pokračovat. Tento blog by měl být jednak pro žáky a studenty kteří ve škole chodí v ponožkách nebo bosi ať k tomu mají jakýkoliv důvod, ale také pro každého kdo alespoň občas chodí v ponožkách venku a v místech kde se obvykle nosí boty. Jak se bude blog vyvíjet bude záležet i na vás, budeme rádi když nám budete posílat fotky, články a odkazy na toto téma. Chtěli bychom aby tento blog byl spíše o chození v ponožkách a punčochách než úplně bosky, protoře bosých blogů a webů již existuje několik. Ale příznivci chození úplně bosky budou také vítáni.

Na kole v ponožkách

7. srpna 2019 v 16:17 | Unka |  Vaše příběhy
Dostali jsme zprávu od Martina, tady je jeho text a v komentech moje odpověď. Budeme rádi když také napíšete jestli už jste jeli na kole bosi nebo v ponožkách a jaké to bylo.
--------------------------------------
Zdravím, nevzpomínám si, že by se toto téma na blogu řešilo, tak posílám svůj poznatek. Vyzkoušel jsem jestli se dá jezdit na kole bosky. Spousta lidí mi říkala, že to je nesmysl, že to musí bolet. Nedávno jsem si tedy připravil svoje horské kolo, boty nechal doma a vyrazil. Ze začátku jsem zkoušel jet jen pár set metrů u domu, nic nebylo nepříjemné, natož aby mne něco bolelo. Rozhodl jsem se tedy, že pojedu na trochu větší vyjížďku. Sebral jsem se a ujel celkem 7 kilometrů. Téměř bezbolestně. Jediné, kdy pedály do bosých nohou trochu tlačí jsou kopce, kdy musíte do pedálů opravdu dávat sílu a bolest je ještě intenzivnější, když jedete tzv. stoupačku, ale i při ní to není nic, co by se nedalo vydržet. Přirovnal bych to k chůzi po kamenité cestě, sem tam to píchne a zabolí, ale po chvilce si zvyknete. Po této zkušenosti jsem zkusil i jízdu v ponožkách, ta už bolí, ale nikoli na chodidlech. Ponožky po pedálech kloužou, takže jsem se věčně bouchal pedálem do holeně. Závěrem bych chtěl ještě požádat lidi, pokud tu takoví jsou, kteří to také zkoušeli, jestli by se se mnou nepodělili o jejich poznatky a připomínky k bosé jízdě na kole. Děkuji Martin
------------------------------------------------

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Unka | 7. srpna 2019 v 16:26 | Reagovat

Zkoušela jsem jet na kole bosa i v ponožkách, jde to ale pohodlnější je to v botách. Pedály tlačí do nohou, hlavně při jízdě po prašný cestě kdy je lepší si stoupnout do pedálů. Já říkám, chodit bez bot ano, ale jezdit na kole ne.

2 Martin | 7. srpna 2019 v 17:23 | Reagovat

Mám ještě jednu připomínku na kterou jsem přišel dnes, kdy jsem se byl zase projet. Abyste mohli být na kole bosi, musíte mít správně nastavené sedlo. Pokud budete mít nohy na pedálu položené "bříškem" nohy, bolet a tlačit by to nemělo (tedy alespoň mě ne). Pokud budete mít nohu na pedálu položenou v klenbě, nebo jinak špatně (nejčastěji způsobeno špatným nastavením sedla) skutečně budete cítit šílenou bolest, při které si nedovedu představit to stoupnutí.

3 Petr John | 7. srpna 2019 v 21:06 | Reagovat

Konečně nějaký nový příspěvek. Unka mohla bys tady dát nějaké nové barefoot fotky jak jsi bosa nebo v ponožkách? Už dlouho tu nic nebylo a je tu krapet mrtvo a nuda.

4 Juro | E-mail | 11. srpna 2019 v 23:14 | Reagovat

Mám dva bicykle, jeden s kovovými pedálmi a druhý s plastovými. Raz osm išiel na tom s kovovými pedálmi a na sandáloch sa mi utrhol pásik. vtedy som mal v batohu odložené ponožky a tak osm ich navliekol na pedále a vôbec to nebolelo. na tom ruhom bicykli s plastovými pedálmi som to tiež skúšal a na tých pedáloch sa to dá zvládnuť, ale ako píše Martin, treba na pedáloch stáť špičkou a nie klenbou :)

5 Jiří | 26. srpna 2019 v 9:30 | Reagovat

Jel jsem asi týden zpátky boso na kole
Mám kovové Pedale takže i když jsem jel z mírného kopečka a musel trochu slapat tak mě to bolelo, ale zase na druhou stranu pro nohu je to něco nového než jen v teniskach jezdit a noha si určitě po čase zvykne na boso jezdit i když je to bolestivé

6 Evka | E-mail | 1. září 2019 v 9:55 | Reagovat

Na kole moc nejezdím, ale vím, jak šlapátka bolí do nohou, když se jede do kopce a to i v trochu měkčích teniskách :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz .